Piszemy o krajach regionu Morza Bałtyckiego

PulseTip: litewski startup podbija świat HR

PulseTip to startup, którego najważniejszym produktem jest narzędzie do zbierania opinii pracowników na tematy dotyczące życia firmy. Wystarczy przyłożyć kartę do czytnika w urządzeniu, wyrazić opinię lub odpowiedzieć na pytanie. Zajmie to tylko kilka sekund, bez zbędnych maili, formularzy, telefonów czy ankiet. Monika Brazdžiūtė, CEO PulseTip, odpowiada na pytania o pomysł i budowanie sukcesu PulseTip.

Przeczytaj także:  Startupy z prospektu Giedymina

Katarzyna Nitychoruk: Kto wpadł na pomysł stworzenia elektronicznego urządzenia w świecie platform SaaS i innych wirtualnych systemów?

Monika Brazdžiūtė

Monika Brazdžiūtė

Monika Brazdžiūtė: Idea urządzenia powstała kiedy zaczęliśmy zastanawiać się nad zjawiskiem “zmęczenia ankietami i badaniami”, nad zgubionymi mailami, zignorowanymi powiadomieniami na telefonie, tylko dlatego, że dostajemy ich za dużo. Szukaliśmy narzędzi, które nie rozpraszają, a ich użytkowanie jest tak naturalne jak blisko ustawionego ekspresu do kawy, drukarki, windy. Przy nich pracownik nie musi właściwie nic robić – wystarczy wcisnąć przycisk i zaczekać. Buduje to środowisko mniej stresogenne, bardziej przyjazne i nierozpraszające.

Z powodu braku pieniędzy, wyzwań organizacyjnych i poszukiwania modelu biznesowego bardzo trudno jest wdrożyć nawet najlepszy pomysł. Jak wy zaczynaliście swoją działalność? Na jakie wyzwania natknęliście się?

Współzałożyciel PulseTip, Per Møller, były CEO EY w Danii i partner w Europie Środkowo-Wschodniej, był „aniołem naszego biznesu”. Stworzyliśmy prostą prezentację w programie PowerPoint, która opisywała nasz pomysł, makietę naszego rozwiązania i z tym pukaliśmy do drzwi każdego menedżera HR, do którego mieliśmy dostęp. Wszystko po to, żeby skonfrontować nasz pomysł z rzeczywistością. Kiedy zaczęli kiwać głowami i wymyślać jak użyliby naszego narzędzia w swoich firmach, zaczęliśmy tworzyć właściwy produkt.

Czy możesz w kilku słowach opisać Wasze rozwiązanie. Jaka jest jego największa wartość?

PulseTip umożliwia każdemu pracownikowi zabrać głos w każdej sprawie. Jesteśmy unikatowym produktem dla branż zatrudniających pracowników fizycznych. PulseTip pomaga poprawiać komunikację wewnętrzną (92% użytkowników potwierdziło tę tezę po zakończeniu programu pilotażowego), uzyskać w czasie rzeczywistym opinie od pracowników dotyczące ważnych problemów i wprowadzić ulepszenia oparte na faktycznych potrzebach i priorytetach pracowników. Taki sposób zbierania ocen i odpowiedzi skraca proces i ułatwia podejmowanie działań. W uproszczeniu proces wygląda następująco: pomiar wartości początkowej, następnie wdrożenie usprawnień, monitorowanie wyników wprowadzonych zmian. A następnie przejście do kolejnego priorytetu.

Jaki jest Wasz model biznesowy? Co właściwie sprzedajcie?

Używamy modelu SaaS – dostarczamy narzędzie i oprogramowanie w modelu miesięcznego abonamentu. Nadal jednak szukamy najlepszego modelu i jesteśmy otwarci na dyskusję z pierwszymi klientami PulseTip.

Wasz produkt już teraz jest popularny. Jaki macie plan na przyszłość? W jaki sposób chcecie dołączyć do czołówki litewskich przedsiębiorstw?

Mamy ambicje, żeby rozwijać się globalnie. Uczestniczymy w konferencjach HR w całej Europie, podczas których opowiadamy o PulseTip. Dzielę się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami dotyczącymi trendów w zakresie zaangażowania pracowników na konferencjach dotyczących psychologii i innowacji w HR. Sporo liderów HR zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są bieżące oceny pracowników dotyczące firmy, ale czasami trudno jest zacząć prowadzić takie badania. Tutaj my pojawiamy się z pomocą.

Przeczytaj także:  Litewskie startupy i e-administracja

Posiadacie oddziały w czterech miastach – w Wilnie, Kopenhadze, Helsinkach i Nowym Jorku. Według jakie klucza wybieraliście te miasta?

Sądzimy, że te miasta mają dla nas największy potencjał startowy. Również nieźle znamy ich lokalną kulturę. To bardzo ważne kiedy zaczyna się współpracę z nową firmą, daje to większe szanse na sukces.

A jaki jest Wasz przepis na sukces?

Myślę, że nadal nad nad tym sukcesem pracujemy, ale wierzymy w ciężką pracę. I to się do tej pory sprawdza.

Co sądzisz o litewskim rynku startupów? Czy Litwa stanie się europejską Doliną Krzemową?

Myślę, że Litwa jest za małym rynkiem dla kogoś, kto chce stworzyć coś naprawdę dużego. Jednakże na Litwie mamy bardzo dużo świetnie wykształconych ludzi, zainteresowanych technologią, za czym idzie ogromny potencjał do współtworzenia międzynarodowych startupów i odnoszenia sukcesów.

Dziękuję za rozmowę.

Chcesz otrzymywać więcej informacji na ten temat? Subskrybuj nasz newsletter!
Raz w miesiącu otrzymasz na swoją skrzynkę zestawienie najważniejszych artykułów.

Polub nas na Facebooku!