Bezpieczeństwo ruchu drogowego stanowi jeden z najważniejszych aspektów polityk transportowych. Przyrównując państwo do organizmu można śmiało stwierdzić, iż infrastruktura drogowa wewnątrz niego pełni funkcję krwiobiegu. To właśnie żyły (drogi gminne, powiatowe, krajowe) i tętnice (drogi ekspresowe i autostrady) pozwalają sprawnie funkcjonować całemu organizmowi.
Swoboda przemieszczania się i transportu towarów to wielkie osiągnięcie cywilizacyjne. Niesie ono jednak ze sobą szereg zagrożeń z zapobieganiem których, wedle statystyk europejskich, najlepiej radzą sobie Szwedzi. Na czym polega ich fenomen?
Na początku lat 90., po objęciu sterów Ministerstwa Komunikacji i Transportu przez Ines Uusmann, wzrósł priorytet bezpieczeństwa w komunikacji. Dzięki międzynarodowej wymianie doświadczeń i szeregu przeprowadzonych badań w Szwecji zaczął dominować pogląd, iż powszechne dążenie do całkowitego wyeliminowania wypadków (rozpowszechnione w przypadku większości krajów) jest nieefektywne i nie...
Widzisz tylko 20% całej treści artykułu.
Zamów prenumeratę w wariancie Patron, Przyjaciel lub dowolną prenumeratę jednorazową, aby móc przeczytać cały artykuł.
Prenumerując wspierasz!
Jeśli już prenumerujesz, zaloguj się.


