Tym, co charakteryzuje szwedzki marketing jest szczególna wrażliwość na aspekt społeczny, zwłaszcza na problemy wykluczonych. Korzeni tej wrażliwości można doszukiwać się w komunikatach społecznych nadawanych w szwedzkiej telewizji publicznej od lat 60. do 80. ubiegłego wieku. Szwedzki marketing przybliża trwająca do 23 listopada wystawa „Więcej niż reklama – jak to robią Szwedzi”.
Pracownicy hipermarketu trudzą się przy ustawianiu towaru na półkach. Wspominają, że szef obiecał im pomoc. Po chwili pojawia się szef we własnej osobie i przedstawia nowego praktykanta: oto pomoc, to jest Jerry. Koniec odcinka. Odcinek drugi: jeden z pracowników szkoli Jerrego, pokazując w karykaturalny sposób, że opakowania nie powinny stać na półce do góry nogami. „On ma chyba coś z głową?” – pyta później Jerry przełożonego. W odcinku trzecim rezolutny praktykant płata koledze złośliwego figla. Serial komediowy? Nie, to seria spotów reklamowych, przygotowanych przez agencję reklamową King dla szwedzkiej s...
Pozostało jeszcze 88% artykułu.
Prenumeruj i wspieraj Przegląd Bałtycki!
Zyskaj dostęp do setek eksperckich artykułów poświęconych państwom regionu Morza Bałtyckiego.


