Stolica chłodnika, imprezowy sąsiad, „punkt G Europy”. Jak Wilno reklamuje się za granicą?

|

„Drodzy Sąsiedzi, z góry przepraszamy za hałas. 25 stycznia zaczynamy świętować nasze 700. urodziny. Zapraszamy!” obwieszczały plakaty w Warszawie i w Rydze na początku 2023 roku. Podpis: „700 lat młode Wilno”. Stolica Litwy przez cały 2023 rok hucznie obchodziła okrągłą rocznicę swojego istnienia. Festiwale, koncerty i inne uroczystości wspierane były przez potężne kampanie wizerunkowe, które nie pozostały niezauważone także poza granicami Litwy.
Sąsiadów do przyjazdu na obchody 700-lecia zachęcały nie tylko plakaty i billboardy, ale również klip wideo w mediach społecznościowych, na którym reprezentant miasta w trakcie konferencji prasowej usiłuje odczytać oficjalne przeprosiny. Zagłusza go jednak imprezowa muzyka, a wystąpienie co chwilę przerywają coraz dziwniejsze postacie: dostawca pizzy, balon z helem, ciekawska alpaka. Duża doza luzu i absurdalny humor od lat są nieodłączną częścią kampanii promocyjnych oficjalnej agencji rozwoju miasta Wilna o nazwie Go Vilnius. Agencja, podle...

Pozostało jeszcze 95% artykułu.

Prenumeruj i wspieraj Przegląd Bałtycki!

Zyskaj dostęp do setek eksperckich artykułów poświęconych państwom regionu Morza Bałtyckiego.

WYBIERZ I ZAMÓW!

Dostęp jednorazowy

Zaloguj się


NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i otrzymaj bezpłatną 30-dniową prenumeratę Przeglądu Bałtyckiego!


×