Na skraju cyfrowej rzeczywistości. Obraz krajów bałtyckich w grach komputerowych

|

Przemierzając wykreowane przez estońskiego pisarza Roberta Kurvitza fikcyjne miasto Revachol w grze Disco Elysium (2019) oczywistym jest, że mimo swojej nierealności obcujemy z uniwersum, które zostało stworzone w oparciu o naszą rzeczywistość. Ta prosta konstatacja rodzi kilka pytań. Szczegółowe: ile w Disco Elysium jest nawiązań do ojczyzny autora i szersze: jak w grach komputerowych przedstawiana jest Estonia i kraje bałtyckie jako takie.

Disco Elysium jest czymś na kształt papierowej acz...

Zamów prenumeratę w dowolnym wariancie, aby móc przeczytać cały artykuł. Prenumerując wspierasz Przegląd Bałtycki! Przeczytaj dlaczego to ważne »

Skorzystaj z kodu MajowkaBaltycka i zamów dowolną prenumeratę 30% taniej!

Wybierz i zamów »

Dostęp jednorazowy

Jeśli już prenumerujesz, zaloguj się.


NEWSLETTER

Zapisz się na newsletter i otrzymaj bezpłatną 30-dniową prenumeratę Przeglądu Bałtyckiego!