Częste pytania

Częste pytania dotyczące prenumeraty cyfrowej Przeglądu Bałtyckiego.

Masz pytanie? Napisz do nas: wypełnij formularz lub napisz bezpośrednio na prenumerata@przegladbaltycki.pl.


Zakładanie konta, tworzenie i zmienianie prenumeraty

  • Dlaczego rejestrując się muszę podać swój adres?

Prosimy o Twój adres, ponieważ w większości przypadków będziemy go potrzebować, aby przesłać prenumeratorom dodatkowe świadczenia (np. książki), ale także, aby móc właściwie księgować sprzedaż prenumeraty.

  • Założyłem konto, ale nie mam dostępu do artykułów. Dlaczego?

Najprawdopodobniej nie dokończyłeś płatności. W przypadku bramek Stripe i PayPal mogłeś nie dokończyć procesu autoryzacji karty, co jest wymagane także w przypadku próbnych okresów bezpłatnych (autoryzacja z kwotą 0 zł). Płatności możesz dokonać ponownie wybierając wariant prenumeraty, następnie metodę płatności i autoryzując kartę.

W przypadku płatności przelewem tradycyjnym czas księgowania i włączenia prenumeraty to zwykle około 1 dzień roboczy.

  • Wykupiłem prenumeratę, ale nie mam dostępu do artykułów archiwalnych. Jak to zmienić?

W przypadku wariantu „Prenumerator” udzielany jest dostęp tylko do treści „Premium” (nowych artykułów). Jeśli chcesz mieć dostęp także do archiwum, powinieneś zmienić na dowolny inny wariant prenumeraty („Patron”, „Przyjaciel” lub dowolny wariant prenumeraty opłacanej z góry). Możesz to zrobić w zakładce „Prenumeraty” na swoim koncie prenumeratorskim.

  • Otrzymałem kod na bezpłatną prenumeratę, wpisałem go, ale nie udało mi się utworzyć prenumeraty. Przy ponownej rejestracji kod jest nieaktualny. Jak mogę skorzystać z tego kodu ponownie?

Prosimy o kontakt z działem obsługi prenumeraty: prenumerata@przegladbaltycki.pl.

  • Zarejestrowałem się i opłaciłem prenumeratę kartą, ale nie uzyskałem potwierdzenia, nie mam też dostępu do artykułów. Dlaczego moja prenumerata nie działa?

Po zakończeniu płatności mógł wystąpić problem techniczny (w komunikacji) pomiędzy bramką płatności a naszym portalem. Jeśli Twoja płatność została zakończona pomyślnie, to mamy o niej informację i w ciągu 24 godzin wyeliminujemy powstały problem i uruchomimy Twoją prenumeratę. Jeśli zależy Ci na skróceniu tego czasu, prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl, zajmiemy się Twoim zgłoszeniem w możliwie najkrótszym czasie.

  • Jestem autorem artykułu w Przeglądzie Bałtyckim, otrzymałem kod dostępowy, uzyskałem hasło do konta, ale nadal nie mam dostępu. Jak go uzyskać?

Oprócz utworzenia konta, należy wybrać wariant i wykupić prenumeratę (w przypadku normalnego procesu zamówienia tworzenie konta i prenumeraty odbywa się jednocześnie, więc nie jest to zauważalne przez prenumeratorów). W przypadku zamówienia prenumeraty z kodem na czasowy okres bezpłatny płatność za ten okres wynosi 0 zł. W przypadku płatności kartą ewentualne opłaty mogą zostać pobrane po zakończeniu okresu bezpłatnego (jeśli prenumerata nie zostanie anulowana). W przypadku wyboru płatności przelewem nie ma potrzeby wnoszenia żadnej opłaty aż do momentu zakończenia okresu bezpłatnego.

W przypadku autorów prenumeratę możemy przypisać także administracyjnie. W takim przypadku prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl wraz z prośbą/zgodą na utworzenie prenumeraty.

Płatności

  • Chciałbym wykupić prenumeratę na rok z góry. Czy jest taka możliwość?

Tak, prenumeratę można wykupić na dłuższy okres. W takim przypadku należy wybrać odpowiedni wariant spośród dostępów czasowych z płatnością z góry na dedykowanej stronie przegladbaltycki.pl/prenumerata-platnosc-jednorazowa.

  • Mam kod na bezpłatny okres próbny. Dlaczego muszę podać dane karty lub zrobić przelew?

W takim przypadku płatność opiewa na 0 zł, a więc jest to jedynie autoryzacja karty. Płatności zaczną być pobierane dopiero po zakończeniu okresu bezpłatnego (jeśli prenumerata nie zostanie wcześniej anulowana). W przypadku wyboru przelewu tradycyjnego, nie ma potrzeby wnoszenia żadnej opłaty, należy jednak pamiętać o płatności przed zakończeniem okresu próbnego, aby utrzymać dostęp po jego zakończeniu.

  • Czy płatność kartą jest bezpieczna?

Tak, korzystamy z globalnych uznanych operatorów płatności, tj. Stripe i PayPal. System Stripe dla płatności jednorazowych daje także możliwość płatności przelewem online i Blikiem poprzez polski system Przelewy24. Nie przechowujemy danych kart na swoich serwerach. Płatności pobierane są w złotówkach.

Inne

  • Kiedyś wsparłem finansowo Przegląd Bałtycki. Czy mogę uzyskać dostęp do prenumeraty?

Tak, jeśli wsparłeś nas w ostatnich dwóch latach (od 2020 r.) kwotą przynajmniej 20 zł, powinieneś otrzymać na swoją skrzynkę e-mail wiadomość z dostępem (w październiku lub listopadzie 2021 r.). Jeśli wiadomość nie doszła prosimy o sprawdzenie folderu spam. Wiadomość wysłaliśmy na znany nam adres e-mail (np. przekazany przez system płatności lub z którego korzystaliśmy we wcześniejszej komunikacji z Tobą). Jeśli zmieniłeś swój adres e-mail, prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl.

  • Jestem autorem artykułu w Przeglądzie Bałtyckim, ale nie otrzymałem dostępu. Czy mogę uzyskać dostęp do prenumeraty?

Tak, jeśli opublikowałeś w Przeglądzie Bałtyckim przynajmniej jeden artykuł (z wyłączeniem aktualności, zapowiedzi wydarzeń, informacji prasowych), powinieneś otrzymać na swoją skrzynkę e-mail wiadomość z dostępem (w październiku lub listopadzie 2021 r.). Jeśli wiadomość nie doszła prosimy o sprawdzenie folderu spam. Wiadomość wysłaliśmy na znany nam Twój adres e-mail (przekazany przy publikacji lub z którego korzystaliśmy we wcześniejszej komunikacji z Tobą). Jeśli zmieniłeś swój adres e-mail, prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl.

  • Prenumeruję Przegląd Bałtycki w wariancie Przyjaciel (Patron). W jaki sposób mogę otrzymać książki?

Na Twoim koncie prenumeratorskim, po czterech miesiącach aktywnej prenumeraty, pojawi się komunikat z instrukcją w jaki sposób możesz wybrać i zamówić przysługujące Ci w ramach prenumeraty książki. Jeśli na Twoim koncie nie pojawił się komunikat lub Twoje konto wygasło przed zamówieniem książek, prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl.

  • Prenumeruję Przegląd Bałtycki w wariancie Przyjaciel (Patron). Chcę zamówić książki, ale lista zawiera tytuły, które już posiadam lub takie, które mnie nie interesują. Czy mogę otrzymać inną książkę?

Lista dostępnych tytułów jest regularnie aktualizowana – przynajmniej raz w miesiącu usuwane są książki, które nam się wyczerpały oraz dochodzą nowe tytuły. Zachęcamy do przejrzenia listy za miesiąc.