Częste pytania

Częste pytania dotyczące prenumeraty cyfrowej Przeglądu Bałtyckiego.

Masz pytanie? Napisz do nas: wypełnij formularz lub napisz bezpośrednio na prenumerata@przegladbaltycki.pl.


Zakładanie konta, tworzenie i zmienianie prenumeraty

  • Dlaczego rejestrując się muszę podać swój adres?

Prosimy o Twój adres, ponieważ w większości przypadków będziemy go potrzebować, aby przesłać prenumeratorom dodatkowe świadczenia (np. książki), ale także, aby móc właściwie księgować sprzedaż prenumeraty.

  • Założyłem konto, ale nie mam dostępu do artykułów. Dlaczego?

Najprawdopodobniej nie dokończyłeś płatności. W przypadku bramek Stripe i PayPal mogłeś nie dokończyć procesu autoryzacji karty. Płatności możesz dokonać ponownie wybierając wariant prenumeraty, następnie metodę płatności i autoryzując kartę.

Jeśli wybrałeś płatność przelewem tradycyjnym lub Blikiem, to czas księgowania i włączenia prenumeraty to odpowiednio ok. 1 dzień roboczy i 1 godzina.

  • Wykupiłem prenumeratę, ale nie mam dostępu do artykułów archiwalnych. Jak to zmienić?

W przypadku wariantu „Prenumerator” udzielany jest dostęp tylko do treści „Premium” (nowych artykułów). Jeśli chcesz mieć dostęp także do archiwum, powinieneś zmienić wariant prenumeraty na „Patron” lub „Przyjaciel”. Możesz to zrobić w zakładce „Prenumeraty” na swoim koncie prenumeratorskim.

  • Otrzymałem kod na bezpłatną prenumeratę, wpisałem go, ale nie udało mi się utworzyć prenumeraty. Przy ponownej rejestracji kod jest nieaktualny. Jak mogę skorzystać z tego kodu ponownie?

Prosimy o kontakt z działem obsługi prenumeraty: prenumerata@przegladbaltycki.pl.

  • Jestem autorem artykułu w Przeglądzie Bałtyckim, otrzymałem kod dostępowy, uzyskałem hasło do konta, ale nadal nie mam dostępu. Jak go uzyskać?

Oprócz utworzenia konta, należy wybrać wariant i wykupić prenumeratę (w przypadku normalnego procesu zamówienia prenumeraty tworzenie konta i prenumeraty odbywa się jednocześnie, więc nie jest to zauważalne przez prenumeratorów). W przypadku zamówienia prenumeraty z kodem na czasowy okres bezpłatny płatność za ten okres wynosi 0 zł. W przypadku płatności kartą ewentualne opłaty mogą zostać pobrane po zakończeniu okresu bezpłatnego (jeśli prenumerata nie zostanie anulowana). W przypadku wyboru płatności przelewem nie ma potrzeby wnoszenia żadnej opłaty aż do momentu zakończenia okresu bezpłatnego.

W przypadku autorów prenumeratę możemy przypisać także administracyjnie. W takim przypadku prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl wraz z prośbą/zgodą na utworzenie prenumeraty oraz wskazanie pożądanego wariantu prenumeraty.

Płatności

  • Chciałbym wykupić prenumeratę na rok z góry. Czy jest taka możliwość?

Tak, prenumeratę można wykupić na dłuższy okres. W przypadku płatności przelewem lub Blikiem wystarczy wpłacić wielokrotność ceny wybranego wariantu prenumeraty, by uzyskać odpowiednio dłuższą prenumeratę.

W przypadku płatności kartą, obecnie nie ma możliwości wykupienia prenumeraty na dłuższy okres.

  • Mam kod na bezpłatny okres próbny. Dlaczego muszę podać dane karty lub zrobić przelew?

W takim przypadku płatność opiewa na 0 zł, a więc jest to jedynie autoryzacja karty. Płatności zaczną być pobierane dopiero po zakończeniu okresu bezpłatnego (jeśli prenumerata nie zostanie wcześniej anulowana). W przypadku wyboru przelewu lub Blik, nie ma potrzeby wnoszenia żadnej opłaty, należy jednak pamiętać o płatności przed zakończeniem okresu próbnego, aby utrzymać prenumeratę po zakończeniu okresu bezpłatnego.

  • Czy płatność kartą jest bezpieczna?

Tak, korzystamy z globalnych uznanych operatorów płatności, tj. Stripe i PayPal. Nie przechowujemy danych kart na swoich serwerach. Płatności pobierane są w złotówkach.

Inne

  • Kiedyś wsparłem finansowo Przegląd Bałtycki. Czy mogę uzyskać dostęp do prenumeraty?

Tak, jeśli wsparłeś nas w ostatnich dwóch latach (od 2020 r.) kwotą przynajmniej 20 zł, powinieneś otrzymać na swoją skrzynkę e-mail wiadomość z dostępem (w październiku lub listopadzie 2021 r.). Jeśli wiadomość nie doszła prosimy o sprawdzenie folderu spam. Wiadomość wysłaliśmy na znany nam Twój adres e-mail (np. przekazany przez system płatności lub z którego korzystaliśmy we wcześniejszej komunikacji z Tobą). Jeśli zmieniłeś swój adres e-mail, prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl.

  • Jestem autorem artykułu w Przeglądzie Bałtyckim, ale nie otrzymałem dostępu. Czy mogę uzyskać dostęp do prenumeraty?

Tak, jeśli opublikowałeś w Przeglądzie Bałtyckim przynajmniej jeden artykuł (z wyłączeniem aktualności, zapowiedzi wydarzeń, informacji prasowych), powinieneś otrzymać na swoją skrzynkę e-mail wiadomość z dostępem (w październiku lub listopadzie 2021 r.). Jeśli wiadomość nie doszła prosimy o sprawdzenie folderu spam. Wiadomość wysłaliśmy na znany nam Twój adres e-mail (przekazany przy publikacji lub z którego korzystaliśmy we wcześniejszej komunikacji z Tobą). Jeśli zmieniłeś swój adres e-mail, prosimy o wiadomość na adres prenumerata@przegladbaltycki.pl.