Festiwal Miłosza w edycji 2023 (5–9 lipca 2023) przebiegał pod hasłem: „Piosenki o końcu świata”. Oddaje ono sytuację wielogłosowości w dyskursie o kondycji współczesnego świata i człowieka – zarówno jako jego twórcy, jak i tworzywa. Dynamiczna transformacja przestrzeni wymusza rekonstruowanie wzorców zachowań, schematów społecznych i kulturowych, a tym samym rodzi konieczność redefinicji ról i postaw. Proces ten nigdy nie przebiega bezboleśnie, a czas podszyty niepewnością i lękiem dla jednych przynosi wewnętrzną emigrację, dla drugich realną wojnę. Jaką rolę może w tym procesie odegrać poezja? Czy słowo, które trwa, jest w stanie oprzeć się kataklizmom i przeżyć wojnę? Czy słowo, którego boją się tyrani, a gardzą nim głupcy, potrafi opisać świat dla zwykłego człowieka? Czy słowo, które nikomu nie służy i jest wierne samemu sobie, jest zdolne do stworzenia wspólnoty? Dlatego położenie akcentu na wielość formułowanych opinii i wniosków znalazło swój szczególny wyraz w prezentowanej po...
Widzisz tylko 6% całej treści artykułu.
Zamów prenumeratę w wariancie Patron, Przyjaciel lub dowolną prenumeratę jednorazową, aby móc przeczytać cały artykuł.
Prenumerując wspierasz!
Jeśli już prenumerujesz, zaloguj się.


