System medialny Islandii – wbrew pozorom stwarzanym przez wielkość kraju – jest dość bogaty. Na wyspie wydawanych jest wiele tytułów dzienników (w tym wiodące bezpłatne), tygodników, miesięczników a stacje telewizyjne i radiowe nadają swoje programy (również tematyczne), popularnych jest wiele portali internetowych. Islandzki rynek mediów, z racji swojej hermetyczności – zagraniczne koncerny nie mogą tam inwestować w krajowe media, można potraktować jako swoiste laboratorium.
Przeczytaj także: Metody kształcenia medialnego na Islandii
Wydawać by się mogło, że w małej społeczności Islandii problemy etyczne, a także związane z wolnością wypowiedzi nie powinny być bardzo widoczne. Media islandzkie, z racji odseparowania od wpływów koncernów zagranicznych, stanowić mogą specyficzną enklawę, w której wyraźnie widać wpływ kodeksów etycznych i społeczeństwa na praktykę wykonywania zawodu dziennikarza. Islandzkie stowarzyszenia dziennikarskie są aktywne w zakresie tworzenia kodeksów etyc...
Pozostało jeszcze 83% artykułu.
Prenumeruj i wspieraj Przegląd Bałtycki!
Zyskaj dostęp do setek eksperckich artykułów poświęconych państwom regionu Morza Bałtyckiego.


